fredag och helgen blir en utmaning

Veckan har verkligen gått superbra och över förväntan. Jag har inte haft något sockersug som är nämnvärt och det kan jag nog tacka alla regelbundna måltiderna för. Innan trodde jag att jag var tvungen att utesluta kolhydraterna för att bli av med suget men jag saknade alltid pastan och smörgåsar då och då. Den här veckan har jag ätit "som vanligt", tex lätt fruktyoghurt med persika/hallonmüsli till frukost eller 2 små grova smörgåsar med ägg, häromdagen blev det salladsbuffe med min bästa kompis till lunch och igår åt jag risgrynsgröt. Middagarna har varit samma mat som min familj, tex köttbullar och potatis, lax och sen har jag ätit frukt och annat smått på kvällarna. DET KÄNNS SÅ BRA!

Skillnaderna från innan är att jag har ätit mindre portioner och oftare istället. Jag håller koll på kalorierna på hälsovakten och jag dricker som tidigare skrivet mer vatten. Jag har faktiskt bara gått promenader måndag till onsdag för på onsdagen insåg jag att nu är det nästintill omöjligt att faktiskt gå ordentligt för isen ställer till det. Jag önskar att dom kunde salta gångbanorna för i den här takten så lär det vara snö och is fram till midsommar. Men jag ska också säga att jag faktiskt har smygvägit mig och jag har gått ner i vikt, hur mycket får ni veta på måndag. ;)

Men helgen blir som sagt en utmaning. Min bästaste vän från Stockholm kommer hit och jag har inte träffat henne sen sommaren 08. Vi har bokat hotellrum för att verkligen lyxa till det för en helg och jag ser fram emot att bara spendera tid med en av de bästa människorna på denna jord. Vi båda har haft det tufft på sistone så det är dags för lite roligheter. Men som sagt, maten kommer nog bli lite hipp som happ. Vi får se, jag ska tänka på att äta så bra som möjligt för jag vill verkligen inte att den här veckan ska vara i onödan. :)

Jag hoppas ni får en trevlig helg mina vänner! ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är så kul att läsa att det går bra! :D

2010-03-12 @ 14:10:20
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: marielle

Gud vad glad jag blir när jag läser det här, härligt att går så bra och att det KÄNNS bra, för det är viktigast :) Hoppas du får en toppenhelg, ska bli spännande att se vad vågen säger på måndag. Lycka till! :)

2010-03-12 @ 16:38:56
URL: http://motettlattareliv.blogg.se/
Postat av: Lomina

Roa dig ordentligt nu när du får chansen!:) Annars kommer du ångra dig när helgen är över, för då vill du ju verkligen inte gotta dig mer heller! Ha kul och tänk inte för mycket!



Trevlig helg på dig Anna! :)

2010-03-12 @ 16:48:58
URL: http://l0mina.blogg.se/
Postat av: ch

bra jobbat! duktiga du! jag försöker med likadant! = hälsosamt för oss :)

2010-03-12 @ 18:40:19
URL: http://eenevigkamp.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag älskar dig! För trots att vikten är något som får många att bli lite deppiga är du så jäkla positiv! Det är det vi behöver! <3

2010-03-14 @ 19:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0