JAG AB

På en friskvårdslektion jag hade förrförra veckan så fick vi göra lite övningar. Jag tycker sånt är kul och man får sig en liten tankeställare i slutändan.

Den ena övningen gick ut på att man skulle se sig själv som ett aktiebolag. I ett aktiebolag handlar det om inkomster och utgifter och det är också mycket det livet handlar om för att hitta en balans. Vi skulle skriva upp allt vi kom på i livet som ger oss energi, positiv eller negativ. Familj, vänner, arbete, hobby, kost, motion osv. När man sedan hade skrivit huvudgrupperna skulle man precisera och skriva dit namnen på sina familjemedlemmar, sina vänner osv.


När man sedan hade sitt liv mer eller mindre framför sig så skulle man börja fundera på hur alla dessa saker påverkade oss. Gav tex den där vännen oss mer positiv energi än negativ? Ja, då satte man ett litet plus vid den personens namn. När man sedan hade värderat allt så hade man ganska svart på vitt framför sig om ens liv mest var positivt eller negativt laddat och man såg också vad man kanske behöver förändra för att få mer positivitet i livet än vad man har.

Nu finns det ju givetvis mer saker än det här som påverkar oss men jag tyckte det var en bra övning. Varför inte testa du också? Du kanske har mer plus än minus i ditt liv som du inte tänkte på, eller du kanske inser att du faktiskt borde förändra lite för att själv må bättre? Jag utmanar dig, som en kul grej. :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som en jättebra övning! Den ska jag absolut prova :)

2010-03-23 @ 15:12:05
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Fattie

Vad smart och intressant! Låter som en övning alla människor borde göra faktiskt, då man dessutom kanske börjar se möjlighet till att förändra sitt liv till något mer positivt ifall listan har för många minus?



Ska definitivt göra denna lista vid tillfälle :)

2010-03-23 @ 18:57:21
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: Lova

Ja och bra grej oxå

2010-03-23 @ 23:40:59
URL: http://mastercat.blogg.se/
Postat av: L +100 kg

Låter superbra! Absolut något jag ska testa!:)

2010-03-28 @ 22:20:31
URL: http://tuggaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0