Livet rann ur mig: Måndag 3

Efter alla mina kickar av glädje så faller jag alltid fort som attans neråt igen efter ett kort tag, inget undantag. Redan i onsdags återkom klumpen i magen och stenarna i lungorna som får mig att knappt kunna andas. Men det är bara att fortsätta kämpa, just för tillfället kämpar jag med att gå upp ur sängen. Skönt att måndagar innebär sovmorgon till 13.

Jag har iaf vart uppe en sväng och hälsat på vågen, inga jätteframsteg denna veckan men jag är helt klart nöjd ändå.

Vikt: 96.5 kg [minus 0,4 kg | totalt 1,9 kg]
BMI: 36,8 [minus 0,7]

Jag tror jag ska dammsuga och tvätta golven här hemma istället för att gå ut idag. Enligt hälsovakten bränner man lika mycket kalorier i timmen på att städa som på att gå promenad i vanlig takt. 2 våningar med 6 rok tar trots allt närmare en timme att städa och jag har ingen som helst lust att gå ut denna morgon.

Jag önskar er en trevlig måndag!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag känner igen det där med att falla tillbaka. Oftast så sker det för mig kring helgen, när jag är väldigt trött och nu när jag har varit förkyld. Jag försöker mitt absolut bästa att äta regelbundet under veckorna men ibland går det inte så himla bra det heller.



Du gick ju i alla fall ner och det är ju bra. :) Sen tycker jag att du kan byta ut promenaden mot att städa istället. Kanske känner du dig mer pigg när du städat så du känner för att ta en promenad också. Vi har i alla fall strålande väder här och jag skulle gärna ta en promenad. Hade jag inte glömt vart jag har systemkameran så hade jag tagit den med mig också. Lite mysiga bilder att titta på sen. :)



Håll ut under den här jobbiga perioden, jag måste köra igång på riktigt nu också när jag har blivit frisk igen och då är det bara att köra på. Nu kör vi Anna.

2010-03-22 @ 10:58:44
URL: http://lusth.org
Postat av: Naughtyn

Grattis till minuset! Alla bäckar små som man säger och så länge det går åt rätt håll så :D Tycker dessutom att du låter som en riktig kämpe när du sliter trots att du mår dåligt.



Jag har för övrigt nått min målvikt nu och lagt upp lite nya (förhoppningsvis inspirerande) före/efter-bilder. Alltid peppar det någon :)



kram!

2010-03-22 @ 15:37:39
URL: http://naughtyn.blogg.se/
Postat av: Viktat

Och tänk vad fint det blir efteråt! Hoppas du kunde njuta lite av att det blev rent och fint. Kram

2010-03-22 @ 19:40:05
URL: http://viktat.blogspot.com
Postat av: Marita

grattis till dina minus på vågen :)

2010-03-23 @ 08:25:33
URL: http://maritakoivumaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0