Måndag 4

Ah ytterligare en vecka har passerat och första delen av den, fram till torsdagen, gick riktigt bra. Sen efter dess har oplanerade saker dykt upp som har gjort att jag har ätit dåligt (för lite och sällan) men också tvärtom eftersom helgen har bestått av kalas med tårta och andra bakverk. Det syns på vågen.

Vikt: 97.1 kg [plus 0,6 kg | totalt 1,3 kg]
BMI: 37 [minus 0,5]

Besöket hos dietisten gick väl sådär. Jag sa ju efter första gången att jag skulle ge det en chans till för att se om den gav mig något då. Men jag är fortfarande besviken. Hon hade inget att säga mig mer eller mindre. Hon tyckte att min matdagbok var bra och att det inte alls spelar någon roll att man har en dag i veckan som man äter lite mer/godare. Jag hade gått ner knappt ett kilo sen jag var där sist men då ska det tilläggas att sist vägde hon mig med vinterstövlar och i veckan hade jag bara tygskor. Vet inte hur stor skillnad det gör men det kändes ändå inte korrekt.

Hur som helst. Hon tyckte att det var en jättebra viktnedgång (?) och att jag bara skulle köra på som jag hade gjort. Men det känns faktiskt inte helt okej för mig. Jag vill ju äta "normalt" som jag har gjort nu men samtidigt vill jag ju ha mer resultat än det jag har fått. Så jag ska försöka röra på mig ännu lite mer men också vara ännu lite bättre med långsamma kolhydrater. Försöka att planera min kost lite bättre. Så får vi se helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Om du inte trivs med det ska du ju självklart inte gå, men det är ju alltid bra att ge allt en chans :)

Du är iaf en inspiration för mig

Peppkram

2010-03-29 @ 11:36:43
URL: http://smalajessie.blogg.se/
Postat av: Fattie

I vissa perioder blir det ju lite si och så med vad man stoppar i sig. Jul, nyår, påsk, födelsedagar etc brukar ju ofta innebära fler lockelser o kanske större mängd mat. Det viktiga är nog att man tänker på att inte STÄNDIGT äta på det viset, utan försöka begränsa det till de speciella tillfällena?



Har själv provat att gå till dietist och upplevde lite samma sak som dig... det känns som att det ger inte så mycket. Enligt mitt eget tycke så var dietisten inget bra hjälpsätt alls, det ENDA var att jag kände press på mig att verkligen skriva ner vad jag åt, vilket i sig är bra men hjälpte ändå inte...



Vet att jag frågat tidigare, men eftersom man ständigt får nya tankegångar, ändrar åsikt osv så är jag nyfiken på om du övervägt att söka annan hjälp med vikten? Eller känner du dig fortfarande negativt inställd till medicinska lösningar?



I vilket fall tycker jag du är ett litet ljus i mörkret, du är så stark och duktig som kämpar på! :) En sann inspirationskälla

2010-03-29 @ 17:00:58
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Jag har ingen aning om hur dina drickvanor ser ut men det kan ju också spela roll. Dricker du till maten och sådär eller ungefär när får du i dig allt dte där vattnet? ;):)

2010-03-30 @ 05:23:01
URL: http://intepappasflicka.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Hej hej.

Du ska veta att det är bättre om du går ner långsamt, vet hur det är och man vill ner fort. Men jag har tappat nu mellan ett kilo och bara några gram vissa veckor, och det är bättre än att springa ner i vikt för gör du det går du fortare upp i vikt också, vilket oftast händer när man skyndar sig att tappa kilona. Jag testade ett viktminsknings paket som jag köpte hos gymgrossisten och det funkade jätte bra. Visst det kostade lite men man behöver inte alla dom grejerna som jag köpte, men jag rekomenderar vissa av dom sakerna skarpt. Skulle du vara intresserad så bara skriv till mig så ska jag hjälpa dig at hitta dom. Ska själv testa ett tillskott nu som bara är för tjejer, så får hoppas att det är bra!

Ta hand om dig och fortsätt kämpa, du kommer klara det!

2010-03-30 @ 17:12:10
URL: http://enmammasliv.webblogg.se/
Postat av: Angela

Hej! Du är väldigt duktig som inte ger upp och fortsätter att kämpa. Jag känner igen mig i det du skriver. Och ärligt talat det ser ut som din dietist sucks, haha. Sorry, men hon är inte direkt peppande med sådana kommentarer. Kikade lite på ditt matschema. Det ser ut som vanlig icke-dietschema. Sorry igen. :o) Jag vill absolut inte vara taskig (jag är rätt snäll av mig), men vill man verkligen se större förändingar på vågen så skulle jag strycka bort flera saker från listan. ;o) Men du är du duktig, tjejen! Och lycka till! Kram. Glad Påsk!

2010-04-02 @ 23:21:19
URL: http://60kg.bloggsida.se/
Postat av: Karin

Jag tror vi har mycket gemensamt... började min blogg idag.

2010-04-05 @ 01:40:37
URL: http://tjockis-mig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0