Bilder och delmål!

Bilder från gårdagens utflykt.

Det känns fortfarande bra, ännu en morgonpromenad och idag hade jag syster i vagnen med mig också. Jösses vad hon pratar hål i huvudet på mig! Två år och är inte tyst en sekund. :)

Igår gjorde jag lite av en plan, jag vet att jag gjorde en förr också som inte höll det minsta men jag blir lite av ett kontrollfreak när jag håller på med sånt här, att försöka gå ner i vikt alltså. Jag känner mig nöjd och känner att den helt klart är rimlig. Tänkte lägga upp den här på sidomenyn också men här får ni ett tjuvkik. :)

Start total: 98.5kg
Start 29 juni: 88.5kg

17 augusti: 83kg [-15kg sen start]
28 september: 79kg [29.7 bmi - övervikt]
2 november: 75kg [-20kg sen start]
21 december: 69kg [under 70kg]
1 februari: 66kg [24.8 - idealvikt]
28 mars: 63kg [målvikt]

57kg [stopp! - bonus!]

Så som ni ser har jag planerat långt för att ta mig till min målvikt. Skynda långsamt. Stannar jag på 63 kilo har jag ett bmi på 23.7 och det skulle kännas som en helt klart accepterad målgång. Beroende på hur jag känner då så har jag satt ett absolut stopp på 57 kilo då jag skulle ha ett bmi på 21.5, alltså fortfarande normalt. Men jag får se. Datumen är egentligen inte så viktiga, jag kommer fira på något sätt när jag har tagit mig nedför varje steg ändå. Men det kan vara skönt att ha lite att sträva efter. :)

Kommentarer
Postat av: jag vill hitta solen

hej igen!



tack för att du tittade in och skrev så intresserat.



jag har kämpat i många år för att gå ned i vikt. men har inte lyckats. efter väldigt många år fick jag veta varför: sköldkörteln "trasig".



jag har ätit bra kost och alltid tränat skapligt mycket. med undantag för depp när stora mängder skräp åkt in i munnen.



vad jag än gör går jag inte ner i vikt. därför gick jag till en FUL-läkare och har fått en helt vansinnig diet + äter dubbla högstados reductil varje dag.



detta är ingenting man ska ge sig in i om man är det minsta klok, för det är ett farligt spel. för bara någon vecka sedan stod det om en ung tjej som dog. hennes läkare gav henne reductil trots att hon hade hjärtproblem!



jag gör det här för att komma ned i vikt en gång för alla så att det är klart sedan.



jag vet att jag inte har några hjärtproblem. sen köpte jag en sån där som mäter blodtrycket. för blodtrycket kan stiga åt fanders av reductil.



sen äter jag inte som min läkare säger för den kosten däckar jag på.

jag fortsätter med alla mina kosttillskott och lägger till proteindrinkar så att jag får i mig den näring jag behöver.



i alla situationer väger jag för och mot. och jag läser sjukt mycket på nätet. dels fakta, dels åsikter både för och emot. jag är alltid extremt påläst innan jag startar något. sen bestämmer jag mig =)



i februari-mars tog jag bort 20 kilo och 30 cm i midjan. sen bröt jag småben i foten och allt var så krångligt och smärtsamt så jag orkade inte banta mer då.

nu tänkte jag ta de sista tio. om jag klarar av det.



må gott i solen!

2009-07-02 @ 11:52:07
URL: http://jagvillhittasolen.wordpress.com
Postat av: Elin

sv: Ja, man tänker i alla fall lite mindre på den stora hemska borren då. :P Jag har så dålig emalj så jag får nästan jämt hål känns det som. Och dessutom har tandläkarna slarvat flera gånger så jag måste göra om det. >.<

2009-07-02 @ 12:24:17
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: Jennie

SV; Så tänkte jag också. Plus att jag inte är riktigt hundra på vad jag vill läsa än. Då kan det vara bättre att ta ett år att fundera :)



Det allra smartaste om man tror man kommer få hemlängtan tror jag är att åka till London. För det är både enklare och billigare att ta sig till än exempelvis USA och Jersey(där jag är). Då kan man komma hem snabbare också. Sen behöver man inte vara borta ett år heller :)



JA, man vill ju kunna vrida och vända på maten lite och göra det till sitt eget liksom :)



GUUUD VAD HÄRLIGA BILDER!

2009-07-02 @ 14:17:08
URL: http://jenniecarolina.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja du får testa den boken, ja utvärderar den på min blogg när ja läst ut den ( vilket säkert är snart haha ) Bra med delmål föresten det sporrar en extra. Sen ett tips kan vara att vid delmålen får du unna dig nått, inte onyttigheter utan mer ett smycke om det är något du vill ha eller en hårspray eller så. Ja du hajar? En belöning vid varje o det bvehöver ju inte vara stort o dyrt. Sen NÄR ( man måste säga när inte om haha ) du når ditt absoluta mål ska du slå på stort. En ansiktsbehandling eller nått annat du gillar!

2009-07-02 @ 15:07:11
URL: http://evelinaochjonatan.blogg.se/
Postat av: Helena

Måste säga att jag är imponerad av din glöd och ditt mod! LÅNGT ifrån alla skulle våga "exponera" sig själva och sin kamp på det här sättet.

Jag tror på dig till 110%!!!

2009-07-02 @ 15:16:00
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Malin

Åh vilken intressant blogg! Dig kommer jag definitivt att fortsätta följa :)

2009-07-02 @ 19:58:31
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Belebrian

Vad härligt det såg ut att vara på utflykten!



Dessutom kul att du lagt upp lite delmål. Det är alltid bra att ha, det blir så jobbigt att på en gång kämpa sig mot det stora målet.

2009-07-02 @ 20:08:32
URL: http://belebrian.blogg.se/
Postat av: Linda

Super, det där är nog jätte bra att sätta upp delmål sådär!

Vilka fina bilder! Verkligen:)

2009-07-02 @ 21:31:35
URL: http://gullmalva.blogg.se/
Postat av: Miss Væsterålen

Spennende blogg:) Skal følge deg i vektnedgangen her på bloggen, håper du lykkes:-)

2009-07-09 @ 00:01:14
URL: http://surmelka.vgb.no
Postat av: Robin

Vad är BMI att lita på? Det är ju ett väldigt generellt mätsätt. Tar inte hänsyn till individuella förutsättningar överhuvudtaget, som skellettuppbyggnad och förhållandet mellan fett och muskler.



En man som är 185 cm lång och väger 100 kg har ett BMI på 29,2. Men endast 10% kroppsfett. Är han överviktig?

2009-07-26 @ 13:43:36
URL: http://rsvedling.blogg.se/
Postat av: KeennaS

Hej du! En liten sak bara, det är verklien inget negativt alls =) Men du vet om att nya studier menar på att man INTE ska följa BMI så stenhårt, utan bara se det som en riktlinje, eftersom det är inget som säger att mina muskler tex väger 3kg mer än någon annans, ja lite överdrift var väl det men ändå. Vi är alla olika byggda ju!



Jag tycker verkligen att du är jätte duktig och jag ser framemot att fortsätta läsa din blogg =) Besök gärna min, jag håller på med något liknande, fast det kallas för LCHF, vilket jag är jättenöjd med =) Men min mamma gick på GI och hon har gått ner ca 18 kg på ehm 9mån-1 år. =)



Kram på dig

2009-08-05 @ 22:40:45
URL: http://keennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0